ZAČÍNAL JSEM NA DOMOVNÍCH ŘÁDECH...

Jsem vystudovaný stavař, ale s podnikáním jsem začínal jako prodejce reklamy na domovní řádech. Psal se rok 2004 a byla to paráda!
Volnost, moje vyřídilka, možnost kreativně vymýšlet a slušný výdělek.
A tak jsem se vlastně dostal k marketingu.

Pak se stalo něco, co všechno změnilo...

Přišla nabídka na místo obchodního zástupce na prodej internetové reklamy pro stavební internetový magazín. Internet byl stále ještě v plenkách, mnoho firem na něj chtělo, ale nevědělo jak.
A tak jsem začal objíždět celý kraj a prodávat.

Šlo to ztuha, lidé internetu ještě nevěřili, mnoho firem vůbec nemělo web a říkali si, že na internetu být nemusí.. ( nepřipomíná vám to něco? .. příchod sociálních sítí? )

Pak jednoho krásného večera napadlo půl metru sněhu a já nemohl vyjet za klienty. Napadlo mě tedy dělat to po telefonu.
Prostě jsem si domluvil čas, kdy klient mohl být u počítače a po telefonu ho navedl, představil možnosti prezentace a uzavřel obchod.
Nádhera!
Když jsem jezdil fyzicky, zvládnul jsem max. 5 schůzek denně. A bylo to od rána do večera.
Po telefonu jsem jich zvládnul i 20 a měl celé odpoledne volné...

No a projevilo se to na výsledcích a to velmi razantně. Psal se rok 2006 a já jsem vydělával za pár hodin denně 70 000,- / měsíčně.

A tak přišla nabídka od majitele magazínu, jestli si nechci vytvořit agenturu a výhradně prodávat jejich online reklamní prostory.
Odstěhoval jsem se do Ostravy a založil jedno z prvních marketingových call center v ČR zaměřených na prodej internetové reklamy.

Vše šlo skvěle, brzy jsem vybudoval šlapající tým a vydělával šestimístné sumy... a patřil mi svět!

Zamiloval jsem se do mladé slečny, opustil rodinu, hýřil a užíval a ani si nevšimnul, že přichází jedna z největších ekonomických krizí.

Byl konec roku 2008, firmy začaly stopovat výdaje na marketing a já se dostal do problémů, které vyvrcholily prodejem firmy v roce 2009, dluhy a návratem roztřeseného mladíka zpět do rodného kraje.

V té době už jsem byl podruhé ženatý, staral se o rodinnou restauraci a moc netušil, co bude dál.. 

V roce 2011 přivezl můj tehdejší tchán z Kanady vzorek izolační pěny se slovy: "tímhle tam zateplují domy, koukni na to, může to být zajímavé ".

A taky že bylo!

V roce 2012 jsem, s jeho pomocí, založil izolatérskou firmu a zaregistroval si ochrannou známku "Chytrá pěna". Během následujících let se podařilo vybudovat značku, která změnila trh a stříkaná izolační PUR pěna (už běžně označovaná jako "chytrá pěna") se stala materiálem, který se dnes již běžně používá k izolaci stavebních konstrukcí.

Vyšplhal jsem se na 55 zaměstnanců a 8 poboček, naučil se dělat marketing od A do Z a hlavně pokračoval v rozvoji znalostí online světa.

Poptávky jsme získávali výhradně z internetu a bylo jich i 300 měsíčně!

Vždy jsem byl vizionář, koukal dopředu a nacházel řešení a inovace, které lidi nevidí a v mnoha případech jim ještě ani nerozumí (jak mi často říkali).
Proto jsem také nevěnoval dostatečný prostor běžnému řízení firmy, ale spíš invoval, vymýšlel a byl pořád o krok napřed... a to i před firmou samotnou.

A tak mi zaměstnanci vesele firmu rozkrádali, dělali si zakázky "na černo " pěkně do kapsy (bylo mi sice divné, že jezdí v mercedesech, ale dařilo se..:)))
Tchán si z firmy udělal také " dojnou krávu " a já se, místo reorganizace firmy nebo angažování schopného ředitele, pustil do budování okázalého firemního sídla.
Chtěl jsem na něm demonstrovat všechny vymyšlené technologie a použít to jako mega vzorový dům.
No a také si chtěl splnit sen o vlastním sídle firmy.

Většina poboček se stihla vše naučit a osamostatnila se.
Některé realizace novou technologií skončily reklamacemi a velkou ztrátou a když přišla tuhá zima 2017/2018 a my, jako stavební firma jsme stáli, rozhodla se financující banka, že nám nepřiklepne druhou polovinu úvěru na firemní sídlo a začaly problémy.

Stavba "sežrala" většinu firemních peněz, nové zakázky nebyly, začaly se zdržovat platby úřadům, prodal jsem své luxusní BMW, abych měl lidem na výplaty a firma se začala skládat jako domeček z karet.
Jako možná záchrana se objevil můj nejlepší kamarád.

Dohodli jsme se, že vstoupí jako investor prostřednictvím nové firmy.
Převedl jsem na tuto novou firmu své know how i ochrannou známku.....a jednoho krásného odpoledne nakráčeli do mé kanceláře dva manažeři, vzali si firemní telefon, klíče od firemního auta, mě chytli pod křídla a před očima mých zaměstnanců, mě vyvedli před firmu a zabouchli dveře.
A k tomu to nevydržela manželka a zabouchla dveře taky. 

No a tak jsem zůstal na podzim 2018 s prázdnýma rukama a pár stovkama v kapse v garsonce 1+0 a už podruhé v životě moc netušil, co bude dál.

A pak jsem ho potkal. Chatbota! 

Protože mi stále volalo dost zákazníků kvůli izolacím, rozhodl jsem se postavit automat, který mi pomůže řešit tyto poptávky.
Sestrojil jsem svého prvního chatbota, který dostal jméno Mojmír.

Mojmír začal získávat kontakty, dělat cenové nabídky, posílat informace a prodávat. 
Úplně nahradil 10 lidí, které jsem dříve zaměstnával v obchodním oddělení.

Začal jsem se v této oblasti tvrdě vzdělávat, stavěl další chatboty a začal jsem propojovat své dřívější zkušenosti z marketingu s tímto novým nástrojem a sociálními sítěmi.

Teď dělám něco, co jsem si před 20lety vůbec nepomyslel, že můžu dělat.
Pomáhám dalším lidem, kteří nemají ponětí, jak prodávat, ale mají produkt, poselství nebo nápady, které chtějí dostat do světa.

Stručně řečeno, pomáhám lidem, kteří nevědí, jak prodávat, zjistit, jak prodávat online pomocí chatbotů, sociálních sítí, reklam, e-mailů, webinářů, marketingového obsahu a dalších nástrojů!

Naplňuje mě pomáhat lidem, kteří jsou takoví, jakým jsem byl kdysi já.
Nikdo se nenarodil se znalostí, jak prodávat.
Nikdo se nenarodí s poznáním tajemství, jak přimět lidi ke koupi, vyzkoušení, přihlášení k odběru, registraci, volání po telefonu nebo kliknutí na odkaz.

Ale skvělá věc je, že vše se to lze naučit! 

Ve skutečnosti je to mnohokrát jednodušší pro lidi, kteří nemají zkušenosti s prodejem online, protože nemusí nic OPOUŠTĚT a MĚNIT.
Musí jen vyrazit do akce!

Je to pro mě skutečně posláním, protože jsem X krát viděl, jak jsou podnikatelé doslova zdrcení, když máte úžasný produkt nebo službu, kterou chcete sdílet do světa, ale nevíte, jak tyto své nápady a produkty prodat jiným lidem.

A také jsem viděl, jak úžasný může život být, když VÍTE, jak používat správně sociální sítě a chatbota, aby přiměly lidi klikat, nakupovat, zkoušet a odebírat.

Vaše schopnost využívat sociální sítě, chatbota a multikanálový marketing, může doslova navždy změnit váš život a nastolit nový životní styl pro celou vaší rodinu.

Král Chatbotů..

Chatboti a jejich využívání v podnikání se Davidovi stalo náplní a životním posláním.  

Postavil úspěšné chatboty pro desítky firem a je autorem veleúspěšné šablony robota pro MLM, kterou využívá více jak 1 000 podnikatelů. Je tvůrce vzdělávacích programů pro podnikatele se zaměřením na využití Online prostoru a Automatizaci podnikání.

Má oficiální status Messenger Marketing Expert od společnosti Manychat, přednáší, publikuje a dělá osvětu o automatizaci a jejím využití v podnikání. Je považován za jednoho z největších odborníků na oblast automatizace a chatbotů v ČR a SR. a je označován také jako "král chatbotů"

V roce 2021 se David spojil se špičkovými odborníky v oblasti marketingu sociálních médií a vznikla tak společnost Social Media Robotics, jejíž činnost je zaměřena na pomoc podnikatelům k přechodu na model Business 3.0. a Chytrou firmu orientovanou na službu zákazníkovi s využitím digitálních technologií. Své služby rozšířila o komplexní automatizaci podnikání, správu a vedení sociálních sítí a marketingových kampaní, tvorbu prodejních strategií a realizaci zákaznických cest. Poskytuje také konzultační a mentoringovou činnost špičkovým firmám v ČR a SR.

" Mám ty nejvyšší ambice! Chci dostat chatboty, jako běžný nástroj k drobným podnikatelům a středním firmám, aby naplno profitovali z výhod online světa a mohli si tak udržet svobodu a nezávislost "

Video vizitka:

Sledujte můj Instagram a dostávejte rady, tipy a návody pro růst vašeho podnikání!